۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۰۹۶۲۴
نقوی حسینی در گفت‌وگو با رسا:

ایران و ژاپن روابط مطلوبی دارند | آمریکا چاره‌ای جز کوتاه آمدن ندارد

ایران و ژاپن روابط مطلوبی دارند | آمریکا چاره‌ای جز کوتاه آمدن ندارد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به کارشکنی های آمریکا گفت: با مقاومت و ایستادگی ملت ایران، آمریکا می‌داند چاره‌ای جز کوتاه آمدن ندارد.

سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص سفر نخست وزیر ژاپن به کشورمان، گفت: ایران و ژاپن همواره روابط قابل قبول و مطلوبی با هم داشته‌اند.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشور ژاپن در حوزه روابط بین الملل روابط بسیار خوبی با کشورمان داشته و همین موضوع به اهمیت سفر «شینزو آبه» به ایران اضافه می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا نخست وزیر ژاپن حامل یک پیام برای ایران است، اظهار داشت: دیدار اخیر ترامپ و نخست وزیر ژاپن این شائبه را ایجاد کرده که شاید «شینزو آبه» حامل یک پیام از سوی آمریکایی‌ها برای ما باشد.

وی تصریح کرد: پیام کشور ما برای طرف مقابل کاملا مشخص است. ما معتقد هستیم که آمریکایی‌ها در ابتدای امر باید در ذیل برجام به تعهدات خود عمل کنند.

نقوی حسینی با برشمردن کارشکنی‌های متعدد آمریکایی‌ها، بیان داشت: تحریم‌های مختلف و کارشکنی‌های گسترده بین المللی که از سوی آمریکا صورت می‌گیرد کار را به جایی رسانده که ما تصمیم بگیریم در این شرایط به هیچ عنوان با طرف مقابل مذاکره نکنیم.

نقوی حسینی در پایان تأکید کرد: آمریکا در چهل ساله اخیر برای کشور ما مانع تراشی‌های بسیار زیادی انجام داده و از طرفی هم برای مذاکره با ایران دست به دامن خیلی از کشور‌ها شده است؛ این خود نشان دهنده این است که مقاومت ملت ایران نتیجه داده و آمریکا می‌داند چاره‌ای جز کوتاه آمدن در برابر جمهوری اسلامی ایران ندارد. /۸۵۶/ت302/ق

ارسال نظرات